درگیری خونین در پاراچنار ۳۵ کشته و ۱۶۶ زخمی برجای گذاشت-راهبرد معاصر

درگیری خونین در پاراچنار ۳۵ کشته و ۱۶۶ زخمی برجای گذاشت

درگیری‌های خونین در منطقه شیعه نشین «پاراچِنار» واقع در شمال غرب پاکستان طی چند روز گذشته ۳۵ کشته و دست کم ۱۶۶ زخمی برجای گذاشت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ طی پنج روز گذشته درگیری‌های خونین میان دو قبیله در شهر پاراچِنار مرکز منطقه "کُرم" در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان فضای صلح و امنیت در این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده و گروه‌های شیعه پاکستان از خیز نیرو‌های تکفیری و همدستی این عناصر با تروریست‌ها برای هدف قرار دادن ساکنان شیعه به بهانه منازعات بر سر زمین و مزارع خبر می‌دهند. 

مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان با ابراز نگرانی عمیق از اوضاع شهر پاراچِنار گفت که تکفیری‌ها به کمک تروریست‌های طالبان پاکستانی دست به کشتار شیعیان می‌زنند.

شبکه جیو نیوز پاکستان به نقل از مسوولان دولتی در شهر پاراچِنار گزارش داد: تاکنون ۳۵ نفر کشته و ۱۶۶ نفر نیز زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی از اعمال محدودیت‌های شدید آمد و رفت در داخل و بیرون پاراچِنار، قطع سرویس تلفن همراه و اینترنت در منطقه است.

گروه‌های شیعه در پاکستان اعلام کردند که بیشترین قربانیان درگیری‌های اخیر از شیعیان پاراچِنار هستند و مسبب تشدید این خشونت‌ها واکنش منفعلانه نیرو‌های امنیتی و مسئولان انتظامی برای جلوگیری از تحرکات عناصر تکفیری است.

شهر پاراچنار واقع در منطقه «کُرم» از توابع ایالت «خیبرپختونخوا» و در نزیکی نوار مرزی پاکستان با افغانستان قرار دارد که سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده که طی آن جامعه شیعیان تلفات زیادی را متحمل شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده